5 powodów dlaczego warto jeść masło orzechowe!

masło orzechowe

Masło orzechowe jako uzupełnienie codziennej diety

Masło orzechowe stanowi świetny dodatek do wielu posiłków.  Dodając je do posiłków dostarczamy organizmowi wiele witamin i minerałów oraz cennego biała zawartego w orzechach. Dodatkowo jest ono bardzo smaczne i sytę, dzięki czemu nie mamy ochoty na podjadanie w ciągu dnia. Masło orzechowe nie tylko świetnie smakuje, ale również ma wiele właściwości prozdrowotnych. Poniżej przedstawiamy 5 powodów dlaczego warto w swojej diecie uwzględnić masło orzechowe.

5 powodów dlaczego warto jeść masło orzechowe

  1.  Zawiera witaminy z grupy B, witaminę A, oraz uważaną za witaminę wiecznej młodości witaminę E. Jest również świetnym źródłem kwasu foliowego.
  2.  Wpływa na prawidłową pracę serca, głównie dzięki obecności nienasyconych kwasów tłuszczowych.
  3.  Bardzo korzystnie oddziałuje  na kondycję całego naszego ciała oraz usprawnia jego funkcjonowanie. Właśnie dzięki zawartości zdrowych tłuszczy i wielu witamin.
  4.  Jest ono świetnym źródłem potasu, który wpływa na niezmniejszenie się poziomu sodu w organizmie a to z kolei wpływa na obniżenie ciśnienia.
  5.  Jest po prostu pyszne!

Rodzaje masła orzechowego

Masło orzechowe można przygotować prawie ze wszystkich orzechów. Najczęściej możesz spotkać:

Wybierając masło orzechowe oczywiście należy pamiętać, aby było one jak „najczystsze”, tzn że gdy spojrzysz na skład widzisz jeden składnik: orzechy.

Na rynku jest wiele maseł, jednak wiele z nich ma dodatki cukru, soli czy też oleju. Dlatego jeżeli chcesz w pełni korzystać z dobrodziejstw masła orzechowego sprawdź dokładnie jego skład. Masło orzechowe możesz również przygotować samodzielnie, po prostu mieląc orzechy, aż uzyskają gładka konsystencję.

Podsumowanie

Pasty orzechowe możesz dodać do porannej owsianki lub omleta. Możesz również sięgnąć po nie w środku dnia, traktując je jako zdrową przekąskę. Należy jednak pamiętać, że jest ono produktem wysokokalorycznym, z tego względu warto uwzględnić jego spożywanie w codziennym bilansie kalorycznym.

Dodaj komentarz